TOPICS
Applications for the Information Session and Request for Enrollment Documents (Application for the Information Session is Now Closed) / 学校説明会申込及び願書請求 (学校説明会の受付は終了しました)
2024.09.02
Application for the Information Session is now closed.
If you are unable to attend the Information Session, you can download the MIS Application Documents from the ‘Apply’ → ‘Forms’ page after Saturday, September 21.
※ Please contact Ms. Takeshita (h.takeshita@mis.ed.jp) if you are applying from abroad. We will email you instructions on how to submit your application documents.
学校説明会の受付は終了しました。
学校説明会に参加できない場合、9月21日土曜日以降にMISの出願書類を「入学案内」→ 「願書等各種書式」からダウンロードできます。
※ 海外から出願される場合は入学担当の竹下(h.takeshita@mis.ed.jp)に連絡をしてください。出願書類の提出方法をメールにて連絡します。
Makuhari International School will be holding an Information Session on Saturday, September 21, 2024 in the MIS Gymnasium from 10:00am to 12:00pm for families of children interested in applying for admission to our Kindergarten or Elementary School for the 2025-2026 school year, beginning in April 2025.
幕張インターナショナルスクールは2025年4月に幼稚園及び小学校に入学を希望されているご家庭を対象として“学校説明会”を2024年9月21日土曜日10時~12時に開催いたします。
Date: Saturday, September 21, 2024
Times: 10:00am – 12:00pm
Limit on number of participants: Only ONE participant per family (Please do not bring children)
What to bring: Exchange Form for the 2025 Application Packet
Venue: Makuhari International School Gymnasium
Parking: NO parking in the school parking lot is available. Please use public parking near the school if you come by car.
Application Deadline: Wednesday, September 11, 2024
日付:2024年9月21日土曜日
時間:10時~12時
人数制限:1家族につき1名まで (お子様は同席出来ません)
持ち物:Exchange Form for the 2025 Application Packet
場所:幕張インターナショナルスクール体育館
駐車場:駐車場はございません。お車でお越しの際は、近隣の公共駐車場をご利用ください。
申込締切:2024年9月11日水曜日
Please note that a reservation is required to attend the Information Session. Please complete the online questionnaire at the link below.
Those who cannot attend the Information Session but are considering applying also need to complete the online questionnaire. The deadline is Wednesday, September 11, 2024.
学校説明会に参加を希望される方は事前に申し込みが必要になります。以下のリンクからオンラインの調査票に回答してください。また、説明会に参加ができない方でご出願を検討されている方も申し込みが必要です。お申込み期限は2024年9月11日水曜日です。
After you complete the Information Session application, please complete, print (A4 size), and bring the ‘Exchange Form for the 2025 Application Packet’ to the Information Session. We will exchange this form for the ‘2025 Application Packet’.
説明会申込完了後、「Exchange Form for the 2025 Application Packet」を記入・印刷(A4サイズ)し、説明会当日にお持ちください。この用紙を2025年度出願書類と交換させていただきます。
Please see the attached files for more details.
詳細を以下からご確認ください。
Information Session Details 説明会詳細: Information Session Letter 2025
Application Form for Information Session説明会申込: https://forms.gle/zeQ5DXQaUNs9wHfK6
Exchange Form for the 2025 Application Packet: Exchange Form for the 2025 Application Packet (Excel) / Exchange Form for the 2025 Application Packet (PDF)
Request for Enrollment Documents (Please complete it if you cannot attend the Information Session) 願書請求(説明会に参加できない方のみ): https://forms.gle/dvRMXcG4mneyiVen8